Rozmowa to podstawa biznesu

Jerzy Liniewicz, jurek.l@ihz.pl

Na temat LUBDOM-u, największych targów budowlanych we wschodniej Polsce, formuły tego projektu, korzyści dla inwestorów i firm budowlanych oraz targowych atrakcji, rozmawiamy z panią Krystyną Węclewicz-Grajek, Prezes Zarządu spółki Targi Lublin SA.

Targi LUBDOM to największa impreza tego typu we wschodniej Polsce, uznawana za symboliczny początek nowego sezonu budowlanego i prezentująca branżę budowlaną w sposób kompleksowy. Jaka jest oferta targowa dla firm budowlanych: producentów, dystrybutorów materiałów i technologii oraz wykonawców prac budowlanych? Jakie są powody, by firmy z branży brały udział w targach i co im daje obecność na targach?
LUBDOM to nie tylko największe, ale i najstarsze wydarzenie branży budowlanej we wschodniej Polsce. Wystawcy spotykają się z 10 tysiącami klientów zainteresowanych konkretną ofertą. Z prowadzonych przez n
as badań wiemy, że oczekują oni nie tylko statycznej prezentacji, ale pokazów i interaktywnych prezentacji oraz doskonałej i aktywnej obsługi. Przychodzą tu rozmawiać, a rozmowa to podstawa każdego biznesu. Firmy budowlane mają więc niepowtarzalną możliwość bezpośredniego spotkania z ogromną liczbą potencjalnych klientów otwartych na rozmowę i ciekawych tego, co wystawcy dla nich przygotowali. Oprócz klienta indywidualnego firmy budowlane mogą spotkać się z deweloperami, którzy w tym samym czasie goszczą na Targach Mieszkań i Nieruchomości. Targi dla każdej branży stanowią kompas trendów i kierunków rozwoju. Obok siebie stają sprawdzone i najnowsze rozwiązania – ostateczny odbiorca może więc na gorąco dzielić się spostrzeżeniami i obawami. Dla przedsiębiorców to niesamowita dawka wiedzy i wglądu w sposób myślenia klienta. Dodatkowo w tym roku odbył się finał ogólnopolskiej olimpiady „Buduj z Pasją” dla szkół budowlanych, a więc była możliwość przekonania przyszłych adeptów sztuki budowlanej do swoich wyrobów i materiałów.

Jak liczne grono wystawców targowych to firmy z Lubelszczyzny i czy spółka Targi Lublin SA – organizator LUBDOM-u – w jakiś szczególny sposób dba o tę grupę wystawców/partnerów?
Firmy z Lubelszczyzny rzeczywiście mają silną reprezentację na LUBDOM-ie – stanowią średnio około 70% wystawców. Doskonale pokazuje to potencjał, jaki tkwi w regionie. Jednym z naszych celów jest promocja tego potencjału, więc bardzo nas to cieszy. Znajomość rynku regionalnego i jego pozycji na tle reszty kraju pozwala nam dopasować ofertę do możliwości i potrzeb przedsiębiorców nie tylko z Lubelszczyzny. Co roku opracowujemy również dodatkowe formy aktywności na wydarzeniu skrojone tak, by klienci mieli powód odwiedzać wystawców, już w ich siedzibach, również po zakończeniu wydarzenia. Zachęcamy też przedsiębiorców do ich współtworzenia.

Jak wygląda współpraca między organizatorem targów LUBDOM a firmami budowlanymi wystawiającymi się w trakcie ich trwania? Szczególnie ważne wydają się następujące trzy sprawy: poszukiwanie najlepszej targowej formuły; korzystne dla wszystkich warunki uczestnictwa i wreszcie bieżąca organizacja, logistyka, komunikacja i wzajemne wsparcie w trakcie konkretnej imprezy targowej. Czy łatwo jest się w tych kwestiach porozumieć?
Obsługa klienta to dziś podstawa dobrej współpracy, szczególnie jeśli bierzemy pod uwagę usługi, które bazują na kontakcie bezpośrednim czy osobistym, a takie właśnie są wydarzenia targowe. Dobra energia to dla nas coś więcej niż identyfikacja potrzeb oraz ich sprawne zaspokajanie. Dobra energia kryje się w dawaniu czegoś więcej, w budowaniu relacji, które procentują zadowoleniem po obu stronach. Na poziomie organizacyjnym wystawcy mają do dyspozycji nasz zespół, który przed wydarzeniem, w jego trakcie i po zakończeniu, rozwiewa wątpliwości i szuka satysfakcjonujących rozwiązań. Znów – podstawą jest rozmowa i chęć słuchania, bez względu na to czy dyskusja dotyczy terminu wydarzenia, poszerzenia zakresu tematycznego czy planu samej ekspozycji na konkretnym wydarzeniu.

Targi LUBDOM to silna promocja sensownych idei i rozwiązań budowlanych, przede wszystkim technologii i wizji nowoczesnego budownictwa, rzetelności, innowacyjności, ochrony środowiska, energooszczędności, wysokiej kultury budowlanej i bezpieczeństwa w budownictwie. Jak wyglądał ten przekaz podczas tegorocznej edycji? Jakie plany na przyszłość i co nowego przed nami?
Nowe technologie w połączeniu z rosnącą świadomością dotyczącą kwestii bezpieczeństwa czy ochrony środowiska wpływają na każdą branżę, również budowlaną. Wpływa to również na treść ekspozycji – prezentowanie nowych rozwiązań przez firmy o ugruntowanej pozycji, ale i pojawianie się nowych graczy. W tym roku LUBDOM gościł między innymi Salon narzędziowy Asmet, w ramach którego na 300 m2 można było przetestować narzędzia takich marek, jak: Bosch, DeWalt, Stanley, Profix, Makita, Hitachi, Lange, Luna, Irwin, Wiha, Fisher, Airpress, Derda, Adiam, Rubi i Yato. Interesująco wypadły też pokazy budowy dachu przygotowane przez Polskie Stowarzyszenie Dekarzy. Dynamika jest wpisana w charakter branży – nie ma tu miejsca na stagnację, dlatego kładziemy nacisk na aktywne prezentacje, do czego stale gorąco zachęcamy wszystkich wystawców i partnerów. Na wzrost tej aktywności doskonale wpływają również rywalizacje. W tym roku można było śledzić zmagania w ramach Konkursu Sztuki Zduńskiej i finału ogólnopolskiej olimpiady „Buduj z pasją”. Targi to spotkania, rozmowy i możliwość pokazania najnowszych światowych trendów oraz nowości. To szansa na promocję rozwiązań przyjaznych dla ludzi i środowiska. I taki właśnie jest LUBDOM.

Dziękuję za rozmowę.